Informacja
dla Rodziców i Uczniów
Związku z zawieszeniem zajęć w
szkole od 12.02.2020 r. do 25.03.2020 r. uczniowie mają w tym
okresie przebywać w domu i ograniczać
kontakty zewnętrzne, za co odpowiedzialni są rodzice. Uczniowie
podczas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych są zobowiązani
do nauki zdalnej.
Prosimy o zapoznanie się z materiałami
dotyczącymi samodzielnej pracy uczniów w domu.
Aby przejść do
zadań >>
kliknij
>> Zakres z
informatyki -
wybranej
klasy<<
>>Tematy, materiały i zadania
-
wybranej klasy
<<
Poniżej pliki do pobrania do
zadań z INFORMATYKI
dla klas: 1a i 1b, 2a i 2b
oraz 3a
zadania od dnia
26.03.2020r.

Ministerstwo
Edukacji Narodowej
podaje informacje dla 8-klasistów
Podajemy Wam link do e-learningowej
platformy uruchomionej przez województwo kujawsko-pomorskie.
Na kanale youtube są prowadzone
lekcjeonline bez konieczności logowania.
Będzie to dla was pomocą w bieżącej
nauce i przygotowaniu do egzaminu
https://edupolis.pl/e-learnig/


Centralna Komisja Egzaminacyjna
przygotowała pakiet materiałów dla
8-klasistów
Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego,
matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania!
Zapraszamy od 16.03 na
http://www.cke.gov.pl

DODATKOWO DO DYSPOZYCJI NAUCZYCIELI ORAZ
UCZNIÓW PLATFORMY
DLA NAUCZYCIELA
i UCZNIA
Link >>
www.gov.pl/zdalnelekcje
DLA NAUCZYCIELA
I UCZNIA
Link >>
epodreczniki.pl

POLECAMY UCZNIOM RÓWNIEŻ interaktywną
naukę przy pomocy aplikacji

DLA
UCZNIA
Link
>> PRACA z aplikacją bez tworzenia konta
>>
LearningApps.org<<
ZACHĘCAM NAUCZYCIELI DO ZAPOZNANIA SIĘ Z
APLIKACJĄ
LearningApps.org jest
aplikacją umożliwiającą tworzenie interaktywnych zabaw i ćwiczeń
DLA NAUCZYCIELA
Link >>
Link z opisem i instrukcją do tworzenia konta <<

TEMATY, MATERIAŁY I ZADANIA
Klasa I
Zakres z informatyki
Poniżej pliki do pobrania:
Zadanie 1
Pamiętacie zadanie w programie Paint o "Grubym i
Chudym Smoku". Rysowaliśmy Grubego i Chudego smoka. Gruby był czerwony i był
tłusty. Chudy był zielony i był szczuplejszy. Później pisaliśmy o nich w
edytorze tekstu.
Teraz spróbujcie zrobić podobne zadanie:
Wykonajcie kurczaczki: dużego grubego i małego
chudego. Wykorzystajcie koła by zrobić brzuszek i główkę oraz linie aby zrobić
nóżki. Pamiętajcie o grubości linii. Nóżki nie mogą być zbyt cienkie. Dziobek
zróbcie z wielokątów. Kurczaczki pokolorujcie.
Nad kurczaczkami napiszcie ich imiona. Tło
wykonajcie według własnego pomysłu. Plik zapiszcie z nazwą "Kurczaczki".
Zadanie 2
Napiszcie w edytorze tekstu Word lub Open Office
(ten program z ptaszkami na niebieskim kole) historię, przygodę dużego i małego
chudszego kurczaczka. Tekst o grubym kurczaczku trzeba będzie pogrubić
literką B a tekst mówiący o kurczaczku chudym pochylić literką
I. Wcześniej odpowiedni tekst trzeba zaznaczyć.
Plik zapiszcie z nazwą "Przygody kurczaków".
UWAGA: Plików nie trzeba przynosić do szkoły. To
są wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz
sprawność obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie
do szkoły będzie widać czy pracowaliście :-)
Klasa 1
Zadanie 3
z dnia 26.03.2020
Temat: Programujemy - W
mrowisku
Mrówki to niezwykłe
stworzenia. Budują kopce, w których znajdują się liczne labirynty. Zapraszam was
do
zabawy. Znajdź najważniejszą z mrówek Królową :-)
Zadanie szczegółowo zostało
objaśnione w plikach, które są do pobrania poniżej:
Do DRUKU ->
W mrowisku
strona 1
Do DRUKU ->
W mrowisku
strona 2
Do pracy bez druku ->
W mrowisku
Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra,
gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ogrodnik"
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-i/gry-edukacyjne/
Instrukcja dla Rodzica:
Oczywiście jeśli macie Państwo
czas i chęci :-)
Otwieramy grę OGRODNIK -> klikamy -> Pobierz ->
Gdy plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie ->
Ogrodnik -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Ogrodnik.exe -> Klikamy go ->
Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa
Zadanie:
Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo
taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z
załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.
>> powrót <<

Klasa
II
Zakres z informatyki
Zadanie 1
Pamiętacie zadanie "Zaproszenie urodzinowe" w
którym to ćwiczeniu tworzyliśmy tekst i grafikę?
Proszę teraz opracować w edytorze tekstu PLAKAT -
INSTRUKCJĘ mówiącą o zasadach poprawnego mycia rąk. Ważna jest kolejność
czynności - etapy należy ponumerować. Do tekstu można dołączyć elementy
graficzne.
Plik zapiszcie z nazwą "Higiena to zdrowie".
Zadanie 2
W programie Paint proszę wykonać trzy pisanki
wielkanocne ze wzorkami (pierwsze korzystamy z narzędzia elipsa - tworzymy
jajko). Następnie jajka (elipsy) zdobimy wzorkami, kołami, szlaczkami - tak
powstanie kolorowa pisanka. Pamiętajcie, każda z nich na zakończenie musi mieć
inne wzorki i kolory. Gdy "farba się wylewa", korzystajcie z lupy aby sprawdzać
gdzie linie są niedomknięte. Pamiętajcie "z dziurawego kubeczka farba zawsze
wypłynie".
UWAGA: Plików nie trzeba przynosić do szkoły. To
są wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz
sprawność obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie
do szkoły będzie widać czy pracowaliście :-)
Klasa 2
Zadanie 3 z dnia 26.03.2020
Temat: Programowanie na dywanie - W królestwie
mrówek
Jak wiesz. mrówki to niezwykłe stworzenia. Swoje
kopce budują zawsze w określony sposób. Mrówki "komputerowe" robią to oczywiście
zgodnie z programem. Przeczytaj tekst i rozwiąż łamigłówkę.
Do pracy bez druku ->
Tekst do zadania 1
Jeśli nie można wykonać wydruku ->
Przygotuj sobie sam taką GRĘ. NARYSUJ KOPIEC JAK WE WZORZE I WPISZ LICZBY.
Następnie wykonaj zadanie wpisując liczby w brakujące "sypialnie". Opis do
zadania jest
TUTAJ
Do pracy bez druku ->
Tekst do zadania 2
Jeśli nie można wykonać wydruku ->
Przygotuj sobie sam taką GRĘ. NARYSUJ ŚCIEŻKI DLA MRÓWEK NA KARTCE Z ZESZYTU W
KRATKĘ. JAK WE WZORZE. Następnie wykonaj zadanie. Opis do zadania jest
TUTAJ
Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra,
gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ćwiczenie pamięci"
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/gry-edukacyjne/
Instrukcja dla Rodzica:
Oczywiście jeśli macie Państwo czas i chęci :-)
Otwieramy grę Pamięć -> klikamy -> Pobierz -> Gdy
plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie ->
Pamiec -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Pamiec.exe -> Klikamy go ->
Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa
Zadanie:
Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo
taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z
załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.
>> powrót <<

Klasa
III
Zakres z informatyki
Zadanie 1
Ostatnio wykonywaliście prezentację multimedialną
"Moje zainteresowania".
Proszę teraz opracować w edytorze tekstu dokument
"OGŁOSZENIE - ZAPROSZENIE". PROMOCJA tej właśnie aktywności, powinna sprawić aby
koleżanki i koledzy zainteresowali się tą ciekawą formą spędzania czasu wolnego.
Pokażcie zalety, korzyści ... zaproście na spotkanie, umówcie się na konkretny
dzień, godzinę... Informacje przedstawcie w dokumencie tak aby wszystkie treści
zmieścić na jednej stronie. Użyjcie takiego formatowania tekstu aby treść była
czytelna i zachęcała do przeczytania.
UWAGA: Pliku nie trzeba przynosić do szkoły. To są
wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz sprawność
obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie do szkoły
będzie widać czy pracowaliście :-)
Zadanie 2
Na kartce z zeszytu w kratkę, proszę
przygotować krzyżówkę, której hasłem będzie KOMPUTER. Pytań do krzyżówki
ma być 8, a każde powinno być związane z informatyką.
Krzyżówkę należy przynieść do szkoły,
ponieważ będziemy ją przenosić do programu komputerowego.
Klasa 3
Zadanie3
z dnia 26.03.2020
Temat: Krzyżówki - o tabelkach w edytorze
tekstu
Na poprzedniej lekcji mieliście za zadanie wykonać
krzyżówkę na kartce z zeszytu (patrz Zadanie 2).
1. Teraz spróbuj otworzyć program do edycji
tekstu: Microsoft Word albo Libre Office lub Open Office. Kliknij-> wstawianie
tabel jak na rysunku i postaraj się wprowadzić do programu swoją krzyżówkę.
2. Najpierw musisz stworzyć odpowiednią
ilość wierszy i kolumn, tak aby tekst z twojej kartki w całości mógł być
przeniesiony do programu.
Do pracy bez druku ->
Plik do pierwszej częśći zadania
3. Jeśli już uda ci się obliczyć ile
potrzebujesz wierszy i kolumn i utworzysz TABELĘ -> ODPOWIEDNIO ZMNIEJSZ KOLUMNY
DO TAKIEJ SZEROKOŚCI aby wstawić w nie litery. Bez zbędnego miejsca. Podpowiedź
masz poniżej jak to zrobić.
Do pracy bez druku ->
Plik do drugiej częśći zadania
Zamiast zaproponowanych tekstów z
ćwiczenia, wstaw własne teksty i HASŁO jakie opracowałaś/łeś na poprzedniej
lekcji
Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra,
gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ćwiczenie pamięci"
https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/gry-edukacyjne/
Instrukcja dla Rodzica:
Oczywiście jeśli macie Państwo czas i chęci :-)
Otwieramy grę Pamięć -> klikamy -> Pobierz -> Gdy
plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie ->
Pamiec -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Pamiec.exe -> Klikamy go ->
Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa
Zadanie:
Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo
taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z
załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.
>> powrót <<

Klasa V
Język polski
1. Czytać: F. H. Burnett „Mały lord”.
2. Powtarzać: części mowy, odmiany, pisownię:
ó,u,rz,ż,ch,h.
3. Przypomnieć sobie wiadomości z klasy IV o
podmiocie i orzeczeniu.
Język angielski
Zeszyt ćwiczeń – strony od 79 do 82.
Historia
Podręcznik - tematy:
1. Mieszko I i początki Polski, str. 165-169. Zagadnienia:
• W jaki sposób powstawało państwo Mieszka I ?
• Jakie znaczenie dla państwa Polan miało przyjęcie chrztu przez jego władcę?
• Jakie terytoria przyłączył do swojego państwa Mieszko I ?
Znajomość daty 966 r.
2. Polska Bolesława Chrobrego, str. 170-174. Zagadnienia:
• Jakie były przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie?
• Jak przebiegały rządy Bolesława Chrobrego?
• Kiedy i gdzie odbyła się koronacja pierwszego króla Polski?
Znajomość dat: 1000 r., 1025 r.
Matematyka
1. Podręcznik – str. 19 od zad. 3 -11, str. 24 od zad. 1 – 9, str. 31 od zad. 1
– 5.
2. Dla chętnych: zeszyt ćwiczeń – Dodawanie ułamków dziesiętnych. Mnożenie
ułamków dziesiętnych.
Biologia
1. Korzeń – organ podziemny rośliny.
2. Pęd. Budowa i funkcje łodygi.
Geografia
1. Przeczytać temat z podręcznika „Pogoda a klimat”.
2. Zapisać w zeszycie przedmiotowym definicję pogody i klimatu. Wypisać ich
składniki.
3. Wypełnić w zeszycie ćwiczeń polecenia ze strony 61-63.
Technika
1. Poznajemy „Świat tworzyw sztucznych” – temat w podręczniku str. 36-39
a) Jak powstają tworzywa sztuczne
b) Rodzaje tworzyw – ćwicz. 1
c) Właściwości i zastosowanie – ćwicz. 2
2. Wykonaj pracę pt.: „Ekologiczny stworek”. Przykład jest w podręczniku str. 40
Do pracy wykorzystaj to, co masz w domu, niczego nie kupuj. Nie muszą to być
materiały tylko z plastiku jak na przykładzie. Wykorzystaj wszystko, co można
użyć powtórnie: tektura, sznurek, folia, butelka, drucik… Im bardziej pomysłowo
tym lepiej. Wykonany stworek będzie elementem naszej „Ekologicznej PRZESTRZENNEJ
wystawy”, więc nie może być zbyt mały. Jeśli nie masz w domu odpowiedniego
kleju, przygotuj wszystkie elementy, powycinaj, dopasuj. Na zajęciach możemy je
skleić „klejem na gorąco”.
Plastyka
1. Wykonać dowolną techniką wielkanocną kartę świąteczną.
2. Wykonać dowolną techniką wybraną ozdobę świąteczną (pisankę, palmę
wielkanocną, koszyczek, baranka,
króliczka itp.)
Religia
1. Praca w podręczniku: strony od 70 do 80.
2. Praca w ćwiczeniach – stosownie do numeru lekcji.
WF
Zapraszam na ćwiczenia:
1.
https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit
>> powrót <<

Klasa
VI
Język polski:
1. Lektura: Kornel Makuszyński – „Złamany miecz”
2. Powtarzać: części zdania, podstawowe zasady ortografii: ó, u ,rz, ż, ch, h,
mała i wielka litera
3. Napisać: własny tekst – opis lub opowiadanie z użyciem różnorodnego
słownictwa.
4. Recytacja fragmentów „Pana Tadeusza”.
Język angielski:
1. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń – strony od 78 do 81. Listening wysłuchać
ze smartfona wykorzystując kod QR.
Historia:
Zrobić notatkę według punktów:
1. Wiek rozumu
2. Co krytykowali filozofowie oświecenia
3. Poglądy Monstekiusza
4. Poglądy Jana Jakuba Roussou
5. Rozwój nauki
6. Sztuka klasycystyczna.
Matematyka:
1. Uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń str. 111 -113 oraz str. 116 - 124.
Potrzebne wiadomości i informacje
znajdują się w podręczniku do matematyki str. 107- 109, str.
122 oraz str. 129 - 131.
2. W zeszycie przedmiotowym proszę rozwiązać następujące zadania z podręcznika:
str. 110 zad 4,
str. 124 zad 3, str 125 zad oraz str. 132 zad 3 i 5
3. Narysować siatkę jednego graniastosłupa i ostrosłupa, wyciąć i skleić bryłę
(aby skleić bryłę należy dorysować
zakładki) i przynieść do szkoły, gdy będą wznowione lekcje w
szkole.
Biologia:
1. Płazy – kręgowce środowisk wodno – lądowych – przeczytać lekcję z
podręcznika, zrobić samodzielnie notatkę w zeszycie.
2. Przegląd i znaczenie płazów – przeczytać lekcję z podręcznika, zrobić
samodzielnie notatkę w zeszycie.
Geografia:
1. Test z podręcznika strony 93-94, odpowiedzi zapisać w zeszycie przedmiotowym.
2. Przeczytać tekst z podręcznika strony 98 do 105 „Rolnictwo Danii i Węgier”.
Udzielić pisemnej odpowiedzi na
pytanie 2 – podręcznik .
Technika:
1. Realizujemy nadal projekt: "Urządzenia, domek dla chomika". Ze względu,
że projekt jest pracą w zespołach,
każda z osób może wykonać samodzielnie bez osobistego
kontaktu, jeden z elementów. W obecnej sytuacji,
konsultacje proszę prowadzić w grupach poprzez sieć Internet
lub drogą telefonii komórkowej.
2. Domowe urządzenia elektryczne – podręcznik str. 30-35
Podręcznik ma być również wskazówką do wykonania ćwiczeń i
zadań praktycznych.
Ćwiczenia z podręcznika 3-8 str. 34-35
Zadania proszę potraktować praktycznie.
a) małe AGD - korzystając z urządzeń proszę przygotować
„Kolację lub inny posiłek” dla siebie, rodziny lub
opiekunów. Przy pracach proszę o zachowanie pełnej
ostrożności.
b) działanie zmywarki, pralki czy pralkosuszarki – proszę
aktywnie potraktować zadanie pomagając rodzicom w
pracach domowych.
Plastyka:
1. Wykonać kartę świąteczną i pisankę wielkanocną.
Religia:
1. Przeczytać w podręczniku strony od 44 do 61 – Dział III.
2. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia z Działu III.
WF
Zapraszam na ćwiczenia:
1.
https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit
>> powrót <<

Klasa
VII
j. polski:
- Przeczytać lekturę pt. ,,Dywizjon 303” A. Fiedlera.
- Powtórzyć wiadomości ze słowotwórstwa – podręcznik str. 284 – 294; uzupełni
- zeszyt ćwiczeń str. 50-60, 76-79.
- Napisać opowiadanie twórcze (minimum 200 słów) na wskazany temat:
,,Wyobraź sobie, że znalazłeś się w świecie przedstawionym wybranej
lektury obowiązkowej. Wraz z bohaterami
przeżywasz niesamowite przygody – opowiedz o nich”. W wypracowaniu
wykaż, że dobrze znasz ten utwór
literacki.
- Uzupełnić zeszyt ćwiczeń od str. 106 – 128.
- Uzupełnić braki w zeszycie przedmiotowym i w zeszycie ćwiczeń.
j. angielski:
1. Powtórka z gramatyki str. 126-130.
2. Wpisać do zeszytu po 1 wybranym ćwiczeniu z każdego działu (razem 10
ćwiczeń).
j. niemiecki:
Rozdział 5 "Hobby":
- nazwy hobby i zainteresowań nastolatków,
- zaimki dzierżawcze,
– odmiana czasownika "können",
- stopniowanie przysłówka "gern",
– zaimek nieosobowy man,
- czasowniki modalne - odmiana,
- opis w 5 zdaniach (w zeszycie) sposoby spędzania czasu wolnego swojego oraz
swojej rodziny.
Historia:
Z podręcznika – temat:
1. Świat na drodze ku wojnie, str. 156 -160.
Zagadnienia:
- Jakie nowe mocarstwa powstały na świecie w II połowie XIX wieku?
- Jakie były przyczyny konfliktów miedzy mocarstwami europejskimi?
- Jakie państwa wchodziły w skład trójprzymierza i trójporozumienia?
- Jak przebiegały konflikty na Bałkanach (I wojna światowa, II wojna bałkańska)?
Praca z mapą: str. 157.
- Jakie państwa europejskie na początku XX wieku znajdowały się poza powstałymi
sojuszami trójprzymierza i porozumienia?
- W których miastach doszło do podpisania trójporozumienia? /wskazać na mapie/
Praca z mapą: str. 160.
- Wskazać granice imperium osmańskiego przed wybuchem I wojny bałkańskiej.
Matematyka:
1. Proszę o uzupełnienie zeszytu ćwiczeń od str. 84 do str. 90.
2. Proszę rozwiązać zadania z podręcznika str. 233 zad. 6,7,8 str. 224 zad.
5,6,7,8.
Biologia:
Opracować tematy:
- Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.
- Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.
- Budowa i rola układu nerwowego.
- Ośrodkowy układ nerwowy.
Chemia:
1. Prawo stałości składu - zadania w podręczniku str. 141,
2. Ciekawostki - strona internetowa Chemiczny chichot -
www.youtubee.com
Fizyka:
Bardzo proszę o przeczytanie z podręcznika dwóch tematów i zrobienie w zeszycie
notatek do tych lekcji:
1. Swobodne spadanie ciał. - str. 174-177.
2. Siła tarcia. – str. 183 – 188.
Geografia:
1. Przeczytać tekst z podręcznika ze strony 134-137: „Zmiany w polskim
przemyśle”.
2. Udzielić pisemnej odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym na polecenie 3 w
podręczniku strona 137.
3. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń strony 84-85.
Plastyka:
1. Wykonać (dopracować) prezentację multimedialną projektu edukacyjnego „Rabka –
Zdrój miastem sztuki?
Poznajemy twórczość rabczańskich artystów”.
Osoby, które dotychczas nie zebrały materiałów do projektu,
wykonują swoje zadania tylko w oparciu o
informacje dostępne w internecie i publikacje książkowe.
Członkowie grup kontaktują się wyłącznie drogą
elektroniczną.
2. Wykonać dowolną techniką wielkanocną kartkę świąteczną.
Religia:
- Opracować tematy z podręcznika str. 63 – 77.
WF
Zapraszam na ćwiczenia:
1.
https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit
>> powrót <<

Klasa
VIII
j. polski:
- Powtórzyć wiadomości ze słowotwórstwa – podręcznik str. 254-258; uzupełnić
zeszyt ćwiczeń str. 54-57.
- Zapoznać się z tematem: ,,Odmiana imion, nazwisk i miejscowości” – podręcznik
str. 288-294; uzupełnić zeszyt ćwiczeń str.58-64.
- Przeczytać opowiadanie S. Mrożka pt. ,,Artysta” – podręcznik str. 232; wykonać
pisemnie do zeszytu zadania: 1, 6 ze str. 232 i 233.
- Napisać opowiadanie twórcze (minimum 200 wyrazów) na wskazany temat:
,,Wyobraź sobie, że znalazłeś się w świecie przedstawionym wybranej lektury
obowiązkowej. Wraz z bohaterami przeżywasz niesamowite przygody – opowiedz o
nich”. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz ten utwór literacki. /PRACA
ZOSTANIE OCENIONA!/
- Zapoznać się z tematem: ,,Przemówienie” – podręcznik str. 161-165; uzupełnij
zeszyt ćwiczeń str.91-96. Napisać tekst przemówienia ( minimum 200 wyrazów) na
wybrany temat, który pojawił się w ćwiczeniach w podręczniku na str. 165. /
PRACA ZOSTANIE OCENIONA!/
- W ramach treningu przed egzaminem rozwiązywać zadania egzaminacyjne z arkuszy
umieszczonych na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
- Przeczytać lekturę uzupełniającą ,,Dywizjon 303” A. Fiedlera.
j. angielski:
1. Powtórka gramatyki strona 126 – 130
2. Do zeszytu wpisać po 1 wybranym ćwiczeniu z każdego działu (razem 10
ćwiczeń).
j. niemiecki:
Rozdział 6 "MeinLieblingsplatz"- dom i mieszkanie":
- pomieszczenia w domu
- meble w domu
- słownictwo związane z położeniem domu i mieszkania
- przyimki miejsca: in, auf, an, hinter, über, vor, unter, neben, zwischen z
celownikiem i biernikiem
- tabelka przypadków Mianownik, Celownik i Biernik
- opis gdzie się jaki przedmiot znajduje i gdzie go kładę
- odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym
- opis pokoju (w zeszycie) w 10 zdaniach
Historia:
Podręcznik – temat:
1. Początki opozycji demokratycznej w Polsce.
Zagadnienia:
- Jakie były przyczyny protestów w Polsce w czerwcu 1976 r.?
- Jakie były skutki protestów z czerwca 1976 r.?
- Jak powstała i działała opozycja demokratyczna w Polsce?
- Jaki był wpływ wyboru Karola Wojtyły na papieża na sytuację w Polsce?
Wiedza o społeczeństwie:
Temat: Sejm i Senat. – przeczytać, zapisać w zeszycie:
1. Struktura i funkcjonowanie parlamentu.
2. Kompetencje Sejmu i Senatu.
3. Zasady wyborów do Sejmu i Senatu.
4. Jak uchwala się ustawę.
Ćwiczenia: (pisemnie w zeszycie) – 2,3,4,5,7,8,9, str. 138 – 139.
Temat: Prezydent i Rada Ministrów. – przeczytać, zapisać w zeszycie:
1. Prezydent
a) Sposób powoływania
b) Kompetencje Prezydenta
2. Rada Ministrów.
a) Procedura tworzenia rządu
b) Zadania i kompetencje rządu.
3. Współdziałanie Rady Ministrów i Prezydenta.
Ćwiczenia: (pisemnie w zeszycie) – 2,3,5,7,10,11,13.
Geografia:
1. Przeczytać tekst z podręcznika strony 116-121 „W Amazonii”.
2. Udzielić pisemnej odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym na punkt 1 podręcznik
strona 121
3. Wykonać zadania ze stron 53-56 zeszytu ćwiczeń.
Fizyka:
Bardzo proszę przeczytać z podręcznika temat nr 21 "Światło i jego własności"
oraz temat nr 22 "Zjawisko cienia i półcienia" (strona 212 - 222) oraz zrobić
notatkę w zeszycie. Ponadto proszę powtórzyć z klasy VII wiadomości o ruchu
jednostajnym prostoliniowym, prędkości w ruchu jednostajnym i prędkości
średniej.
Matematyka:
Podręcznik strona 155 od zadania 5 do 11
Strona 156 Czy już umiem?
Strona 143 Przeanalizować 4 przykłady z książki 1, 2.1, 2.2, 3
Strona 147 od zadania 1 do zadania 6
Strona 157 Zestaw I
Repetytorium strona 176 – arkusz egzaminacyjny
Biologia:
1. Nieantagonistyczne zależności między gatunkami.
2. Czym jest ekosystem?
Chemia:
1. Związki węgla z wodorem - utrwalenie wiadomości - str. w podręczniku,
2. Ciekawostki - strona internetowa Chemiczny chichot - www.youtubee.com.
Religia:
1 Wypisać rodzaje modlitwy oraz postawy modlitewne
2 Sakramenty – nauczyć się i wypisać słowa i znaki towarzyszące tym sakramentom
3 Symbole Ducha Świętego i działanie w kościele
WF
Zapraszam na ćwiczenia:
1.
https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit

Ministerstwo
Edukacji Narodowej - podaje informacje dla 8-klasistów

Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet
materiałów dla 8-klasistów.
Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego,
matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania!
Zapraszamy od 16.03 na
http://www.cke.gov.pl
>> powrót <<

|