Szkoła Podstawowa Nr 1  Rabka-Zdrój

 im. Obrońców Poczty Polskiej  w Gdańsku

 ul. Jana Pawła Ii  40, Rabka-Zdrój  34-700 

  tel/fax (0-18) 26-76-721, 

e-mail:  gimnazjum.rabka@wp.pl 

 

SAMODZIELNA PRACA UCZNIA

TEMATY, MATERIAŁY I ZADANIA

 >> strona główna <<

 

Informacja dla Rodziców i Uczniów
 

Związku z zawieszeniem zajęć w szkole od 12.02.2020 r. do 25.03.2020 r. uczniowie mają w tym okresie przebywać w domu i ograniczać kontakty zewnętrzne, za co odpowiedzialni są rodzice. Uczniowie podczas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych są zobowiązani do nauki zdalnej.

Prosimy o zapoznanie się z materiałami dotyczącymi samodzielnej pracy uczniów w domu.

 

Aby przejść do zadań >> kliknij

>> Zakres z informatyki - wybranej klasy<<
>>Tematy, materiały i zadania
- wybranej klasy <<

 

Poniżej pliki do pobrania do zadań z INFORMATYKI

dla klas: 1a i 1b, 2a i 2b oraz 3a

 

zadania od dnia 26.03.2020r.

 

 

 

Klasa

Tematy, materiały i zadania

Klasa I

Zakres z informatyki - klasa I
Zadania do pozostałych przedmiotów przekazał wychowawca

Klasa II

Zakres z informatyki - klasa II
Zadania do pozostałych przedmiotów przekazał wychowawca

Klasa III

Zakres z informatyki - klasa III
Zadania do pozostałych przedmiotów przekazał wychowawca

Klasa V

Tematy, materiały i zadania - klasa V

Klasa VI

Tematy, materiały i zadania - klasa VI

Klasa VII

Tematy, materiały i zadania - klasa VII

Klasa VIII

Tematy, materiały i zadania - klasa VIII

 

Ministerstwo Edukacji Narodowej

podaje informacje dla 8-klasistów


Podajemy Wam link  do e-learningowej platformy uruchomionej przez województwo kujawsko-pomorskie.

Na kanale youtube są prowadzone lekcjeonline bez konieczności logowania.

Będzie to dla was pomocą w bieżącej nauce i przygotowaniu do egzaminu

https://edupolis.pl/e-learnig/

 



Centralna Komisja Egzaminacyjna

przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów

Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania!

Zapraszamy od 16.03 na http://www.cke.gov.pl 

 

DODATKOWO DO DYSPOZYCJI NAUCZYCIELI ORAZ UCZNIÓW PLATFORMY

DLA NAUCZYCIELA i UCZNIA Link >> www.gov.pl/zdalnelekcje

DLA NAUCZYCIELA I UCZNIA Link >> epodreczniki.pl

 

POLECAMY UCZNIOM RÓWNIEŻ interaktywną naukę przy pomocy aplikacji

DLA UCZNIA Link >> PRACA z aplikacją bez tworzenia konta >> LearningApps.org<<

ZACHĘCAM NAUCZYCIELI DO ZAPOZNANIA SIĘ Z APLIKACJĄ

LearningApps.org jest aplikacją umożliwiającą tworzenie interaktywnych zabaw i ćwiczeń

DLA NAUCZYCIELA Link >> Link z opisem i instrukcją do tworzenia konta <<

 

 

TEMATY, MATERIAŁY I ZADANIA

Klasa I

Zakres z informatyki

Poniżej pliki do pobrania:

Zadanie 1

Pamiętacie zadanie w programie Paint o "Grubym i Chudym Smoku". Rysowaliśmy Grubego i Chudego smoka. Gruby był czerwony i był tłusty. Chudy był zielony i był szczuplejszy. Później pisaliśmy o nich w edytorze tekstu.

Teraz spróbujcie zrobić podobne zadanie:

Wykonajcie kurczaczki: dużego grubego i małego chudego. Wykorzystajcie koła by zrobić brzuszek i główkę oraz linie aby zrobić nóżki. Pamiętajcie o grubości linii. Nóżki nie mogą być zbyt cienkie. Dziobek zróbcie z wielokątów. Kurczaczki pokolorujcie.

Nad kurczaczkami napiszcie ich imiona. Tło wykonajcie według własnego pomysłu. Plik zapiszcie z nazwą "Kurczaczki".

Zadanie 2

Napiszcie w edytorze tekstu Word lub Open Office (ten program z ptaszkami na niebieskim kole) historię, przygodę dużego i małego chudszego kurczaczka. Tekst o grubym kurczaczku trzeba będzie pogrubić literką a tekst mówiący o kurczaczku chudym pochylić literką I. Wcześniej odpowiedni tekst trzeba zaznaczyć.
Plik zapiszcie z nazwą "Przygody kurczaków".

UWAGA: Plików nie trzeba przynosić do szkoły. To są wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz sprawność obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie do szkoły będzie widać czy pracowaliście :-)

Klasa 1 Zadanie 3  z dnia 26.03.2020

 Temat: Programujemy - W mrowisku

 

 Mrówki to niezwykłe stworzenia. Budują kopce, w których znajdują się liczne labirynty. Zapraszam was do  
 zabawy. Znajdź najważniejszą z mrówek Królową :-)

 

Zadanie szczegółowo zostało objaśnione w plikach, które są do pobrania poniżej:

 

Do DRUKU -> W mrowisku strona 1

Do DRUKU -> W mrowisku strona 2

Do pracy bez druku -> W mrowisku

 

Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra, gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ogrodnik"

 

https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-i/gry-edukacyjne/

 

Instrukcja dla Rodzica: Oczywiście jeśli macie Państwo czas i chęci :-)

Otwieramy grę OGRODNIK -> klikamy -> Pobierz -> Gdy plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie -> Ogrodnik -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Ogrodnik.exe -> Klikamy go -> Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa

 

Zadanie:

Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.

>> powrót <<

Klasa II

Zakres z informatyki

Zadanie 1

Pamiętacie zadanie "Zaproszenie urodzinowe" w którym to ćwiczeniu tworzyliśmy tekst i grafikę?

Proszę teraz opracować w edytorze tekstu PLAKAT - INSTRUKCJĘ mówiącą o zasadach poprawnego mycia rąk.  Ważna jest kolejność czynności - etapy należy ponumerować. Do tekstu można dołączyć elementy graficzne.
Plik zapiszcie z nazwą "Higiena to zdrowie".

Zadanie 2

W programie Paint proszę wykonać trzy pisanki wielkanocne ze wzorkami (pierwsze korzystamy z narzędzia elipsa - tworzymy jajko). Następnie jajka (elipsy) zdobimy wzorkami, kołami, szlaczkami - tak powstanie kolorowa pisanka. Pamiętajcie, każda z nich na zakończenie musi mieć inne wzorki i kolory. Gdy "farba się wylewa", korzystajcie z lupy aby sprawdzać gdzie linie są niedomknięte. Pamiętajcie "z dziurawego kubeczka farba zawsze wypłynie".

UWAGA: Plików nie trzeba przynosić do szkoły. To są wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz sprawność obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie do szkoły będzie widać czy pracowaliście :-)

Klasa 2 Zadanie 3 z dnia 26.03.2020

Temat: Programowanie na dywanie - W królestwie mrówek

Jak wiesz. mrówki to niezwykłe stworzenia. Swoje kopce budują zawsze w określony sposób. Mrówki "komputerowe" robią to oczywiście zgodnie z programem. Przeczytaj tekst i rozwiąż łamigłówkę.

Do pracy bez druku -> Tekst do zadania 1

Jeśli nie można wykonać wydruku -> Przygotuj sobie sam taką GRĘ. NARYSUJ KOPIEC JAK WE WZORZE I WPISZ LICZBY. Następnie wykonaj zadanie wpisując liczby w brakujące "sypialnie". Opis do zadania jest TUTAJ

Do pracy bez druku -> Tekst do zadania 2

Jeśli nie można wykonać wydruku -> Przygotuj sobie sam taką GRĘ. NARYSUJ ŚCIEŻKI DLA MRÓWEK NA KARTCE Z ZESZYTU W KRATKĘ. JAK WE WZORZE. Następnie wykonaj zadanie. Opis do zadania jest TUTAJ

Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra, gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ćwiczenie pamięci"

 

https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/gry-edukacyjne/

 

Instrukcja dla Rodzica:  Oczywiście jeśli macie Państwo czas i chęci :-)

Otwieramy grę Pamięć -> klikamy -> Pobierz -> Gdy plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie -> Pamiec -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Pamiec.exe -> Klikamy go -> Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa

 

Zadanie:

Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.

 

>> powrót <<

Klasa III

Zakres z informatyki

Zadanie 1

Ostatnio wykonywaliście prezentację multimedialną "Moje zainteresowania".

Proszę teraz opracować w edytorze tekstu dokument "OGŁOSZENIE - ZAPROSZENIE". PROMOCJA tej właśnie aktywności, powinna sprawić aby koleżanki i koledzy zainteresowali się tą ciekawą formą spędzania czasu wolnego. Pokażcie zalety, korzyści ... zaproście na spotkanie, umówcie się na konkretny dzień, godzinę... Informacje przedstawcie w dokumencie tak aby wszystkie treści zmieścić na jednej stronie. Użyjcie takiego formatowania tekstu aby treść była czytelna i zachęcała do przeczytania.

UWAGA: Pliku nie trzeba przynosić do szkoły. To są wasze ćwiczenia domowe. Utrwalą i poprawią one wasze umiejętności oraz sprawność obsługi programów komputerowych. Po przerwie w zajęciach gdy wrócicie do szkoły będzie widać czy pracowaliście :-)

Zadanie 2

Na kartce z zeszytu w kratkę, proszę przygotować krzyżówkę, której hasłem będzie KOMPUTER. Pytań do krzyżówki ma być 8, a każde powinno być związane z informatyką.

Krzyżówkę należy przynieść do szkoły, ponieważ będziemy ją przenosić do programu komputerowego.

 

Klasa 3  Zadanie3 z dnia 26.03.2020

Temat: Krzyżówki - o tabelkach w edytorze tekstu

Na poprzedniej lekcji mieliście za zadanie wykonać krzyżówkę na kartce z zeszytu (patrz Zadanie 2).

1. Teraz spróbuj otworzyć program do edycji tekstu: Microsoft Word albo Libre Office lub Open Office. Kliknij-> wstawianie tabel jak na rysunku i postaraj się wprowadzić do programu swoją krzyżówkę.

2. Najpierw musisz stworzyć odpowiednią ilość wierszy i kolumn, tak aby tekst z twojej kartki w całości mógł być przeniesiony do programu.

Do pracy bez druku -> Plik do pierwszej częśći zadania

3. Jeśli już uda ci się obliczyć ile potrzebujesz wierszy i kolumn i utworzysz TABELĘ -> ODPOWIEDNIO ZMNIEJSZ KOLUMNY DO TAKIEJ SZEROKOŚCI aby wstawić w nie litery. Bez zbędnego miejsca. Podpowiedź masz poniżej jak to zrobić.

Do pracy bez druku -> Plik do drugiej częśći zadania

Zamiast zaproponowanych tekstów z ćwiczenia, wstaw własne teksty i HASŁO jakie opracowałaś/łeś na poprzedniej lekcji

Zapraszam również na stronę Wydawnictwa Migra, gdzie znajdziecie ciekawą grę dydaktyczną "Ćwiczenie pamięci"

 

https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/gry-edukacyjne/

 

Instrukcja dla Rodzica:  Oczywiście jeśli macie Państwo czas i chęci :-)

Otwieramy grę Pamięć -> klikamy -> Pobierz -> Gdy plik się pobierze -> Klikamy w ikonę pliku -> Otworzy się folder o nazwie -> Pamiec -> Otwieramy folder -> wewnątrz jest plik Pamiec.exe -> Klikamy go -> Rozpocznie się instalacja -> Gra gotowa

 

Zadanie:

Bardzo proszę o przesłanie jeśli macie Państwo taką możliwość plików z poprzednich zadań. Adres do korespondencji z załącznikami podałam na poczcie e_dziennika.

 

>> powrót <<

Klasa V

Język polski

1. Czytać: F. H. Burnett „Mały lord”.

2. Powtarzać: części mowy, odmiany, pisownię: ó,u,rz,ż,ch,h.

3. Przypomnieć sobie wiadomości z klasy IV o podmiocie i orzeczeniu.


Język angielski

Zeszyt ćwiczeń – strony od 79 do 82.

Historia

Podręcznik - tematy:
1. Mieszko I i początki Polski, str. 165-169. Zagadnienia:
• W jaki sposób powstawało państwo Mieszka I ?
• Jakie znaczenie dla państwa Polan miało przyjęcie chrztu przez jego władcę?
• Jakie terytoria przyłączył do swojego państwa Mieszko I ?
Znajomość daty 966 r.

2. Polska Bolesława Chrobrego, str. 170-174. Zagadnienia:
• Jakie były przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie?
• Jak przebiegały rządy Bolesława Chrobrego?
• Kiedy i gdzie odbyła się koronacja pierwszego króla Polski?
Znajomość dat: 1000 r., 1025 r.

Matematyka

1. Podręcznik – str. 19 od zad. 3 -11, str. 24 od zad. 1 – 9, str. 31 od zad. 1 – 5.
2. Dla chętnych: zeszyt ćwiczeń – Dodawanie ułamków dziesiętnych. Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Biologia

1. Korzeń – organ podziemny rośliny.
2. Pęd. Budowa i funkcje łodygi.

Geografia

1. Przeczytać temat z podręcznika „Pogoda a klimat”.
2. Zapisać w zeszycie przedmiotowym definicję pogody i klimatu. Wypisać ich składniki.
3. Wypełnić w zeszycie ćwiczeń polecenia ze strony 61-63.


Technika

1. Poznajemy „Świat tworzyw sztucznych” – temat w podręczniku str. 36-39
a) Jak powstają tworzywa sztuczne
b) Rodzaje tworzyw – ćwicz. 1
c) Właściwości i zastosowanie – ćwicz. 2

2. Wykonaj pracę pt.: „Ekologiczny stworek”. Przykład jest w podręczniku str. 40
Do pracy wykorzystaj to, co masz w domu, niczego nie kupuj. Nie muszą to być materiały tylko z plastiku jak na przykładzie. Wykorzystaj wszystko, co można użyć powtórnie: tektura, sznurek, folia, butelka, drucik… Im bardziej pomysłowo tym lepiej. Wykonany stworek będzie elementem naszej „Ekologicznej PRZESTRZENNEJ wystawy”, więc nie może być zbyt mały. Jeśli nie masz w domu odpowiedniego kleju, przygotuj wszystkie elementy, powycinaj, dopasuj. Na zajęciach możemy je skleić „klejem na gorąco”.

Plastyka

1. Wykonać dowolną techniką wielkanocną kartę świąteczną.
2. Wykonać dowolną techniką wybraną ozdobę świąteczną (pisankę, palmę wielkanocną, koszyczek, baranka,
    króliczka itp.)

Religia

1. Praca w podręczniku: strony od 70 do 80.
2. Praca w ćwiczeniach – stosownie do numeru lekcji.

WF

Zapraszam na ćwiczenia:

1. https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit

 

>> powrót <<

Klasa VI

Język polski:

1. Lektura: Kornel Makuszyński – „Złamany miecz”
2. Powtarzać: części zdania, podstawowe zasady ortografii: ó, u ,rz, ż, ch, h, mała i wielka litera
3. Napisać: własny tekst – opis lub opowiadanie z użyciem różnorodnego słownictwa.
4. Recytacja fragmentów „Pana Tadeusza”.

Język angielski:

1. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń – strony od 78 do 81. Listening wysłuchać ze smartfona wykorzystując kod QR.

Historia:

Zrobić notatkę według punktów:
1. Wiek rozumu
2. Co krytykowali filozofowie oświecenia
3. Poglądy Monstekiusza
4. Poglądy Jana Jakuba Roussou
5. Rozwój nauki
6. Sztuka klasycystyczna.

Matematyka:

1. Uzupełnić zadania w zeszycie ćwiczeń str. 111 -113 oraz str. 116 - 124. Potrzebne wiadomości i informacje
    znajdują się w podręczniku do matematyki str. 107- 109, str. 122 oraz str. 129 - 131.
2. W zeszycie przedmiotowym proszę rozwiązać następujące zadania z podręcznika: str. 110 zad 4,
    str. 124 zad 3, str 125 zad oraz str. 132 zad 3 i 5
3. Narysować siatkę jednego graniastosłupa i ostrosłupa, wyciąć i skleić bryłę (aby skleić bryłę należy dorysować
    zakładki) i przynieść do szkoły, gdy będą wznowione lekcje w szkole.

Biologia:

1. Płazy – kręgowce środowisk wodno – lądowych – przeczytać lekcję z podręcznika, zrobić samodzielnie notatkę w zeszycie.
2. Przegląd i znaczenie płazów – przeczytać lekcję z podręcznika, zrobić samodzielnie notatkę w zeszycie.


Geografia:

1. Test z podręcznika strony 93-94, odpowiedzi zapisać w zeszycie przedmiotowym.
2. Przeczytać tekst z podręcznika strony 98 do 105 „Rolnictwo Danii i Węgier”. Udzielić pisemnej odpowiedzi na
    pytanie 2 – podręcznik .


Technika:

1. Realizujemy nadal projekt: "Urządzenia, domek dla chomika". Ze względu, że projekt jest pracą w zespołach,
    każda z osób może wykonać samodzielnie bez osobistego kontaktu, jeden z elementów. W obecnej sytuacji,
    konsultacje proszę prowadzić w grupach poprzez sieć Internet lub drogą telefonii komórkowej.

2. Domowe urządzenia elektryczne – podręcznik str. 30-35
    Podręcznik ma być również wskazówką do wykonania ćwiczeń i zadań praktycznych.
    Ćwiczenia z podręcznika 3-8 str. 34-35
    Zadania proszę potraktować praktycznie.
    a) małe AGD - korzystając z urządzeń proszę przygotować „Kolację lub inny posiłek” dla siebie, rodziny lub
    opiekunów. Przy pracach proszę o zachowanie pełnej ostrożności.
    b) działanie zmywarki, pralki czy pralkosuszarki – proszę aktywnie potraktować zadanie pomagając rodzicom w
    pracach domowych.

Plastyka:

1. Wykonać kartę świąteczną i pisankę wielkanocną.

Religia:

1. Przeczytać w podręczniku strony od 44 do 61 – Dział III.
2. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia z Działu III.
 

WF

Zapraszam na ćwiczenia:

1. https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit

 

>> powrót <<

Klasa VII


j. polski:

- Przeczytać lekturę pt. ,,Dywizjon 303” A. Fiedlera.
- Powtórzyć wiadomości ze słowotwórstwa – podręcznik str. 284 – 294; uzupełni
- zeszyt ćwiczeń str. 50-60, 76-79.
- Napisać opowiadanie twórcze (minimum 200 słów) na wskazany temat:
  ,,Wyobraź sobie, że znalazłeś się w świecie przedstawionym wybranej lektury obowiązkowej. Wraz z bohaterami
   przeżywasz niesamowite przygody – opowiedz o nich”. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz ten utwór 
   literacki.
- Uzupełnić zeszyt ćwiczeń od str. 106 – 128.
- Uzupełnić braki w zeszycie przedmiotowym i w zeszycie ćwiczeń.

j. angielski:

1. Powtórka z gramatyki str. 126-130.
2. Wpisać do zeszytu po 1 wybranym ćwiczeniu z każdego działu (razem 10 ćwiczeń).

j. niemiecki:

Rozdział 5 "Hobby":
- nazwy hobby i zainteresowań nastolatków,
- zaimki dzierżawcze,
– odmiana czasownika "können",
- stopniowanie przysłówka "gern",
– zaimek nieosobowy man,
- czasowniki modalne - odmiana,
- opis w 5 zdaniach (w zeszycie) sposoby spędzania czasu wolnego swojego oraz swojej rodziny.

Historia:

Z podręcznika – temat:
1. Świat na drodze ku wojnie, str. 156 -160.
Zagadnienia:
- Jakie nowe mocarstwa powstały na świecie w II połowie XIX wieku?
- Jakie były przyczyny konfliktów miedzy mocarstwami europejskimi?
- Jakie państwa wchodziły w skład trójprzymierza i trójporozumienia?
- Jak przebiegały konflikty na Bałkanach (I wojna światowa, II wojna bałkańska)?

Praca z mapą: str. 157.
- Jakie państwa europejskie na początku XX wieku znajdowały się poza powstałymi sojuszami trójprzymierza i porozumienia?
- W których miastach doszło do podpisania trójporozumienia? /wskazać na mapie/
Praca z mapą: str. 160.
- Wskazać granice imperium osmańskiego przed wybuchem I wojny bałkańskiej.

Matematyka:

1. Proszę o uzupełnienie zeszytu ćwiczeń od str. 84 do str. 90.
2. Proszę rozwiązać zadania z podręcznika str. 233 zad. 6,7,8 str. 224 zad. 5,6,7,8.

Biologia:

Opracować tematy:
- Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.
- Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.
- Budowa i rola układu nerwowego.
- Ośrodkowy układ nerwowy.


Chemia:

1. Prawo stałości składu - zadania w podręczniku str. 141,
2. Ciekawostki - strona internetowa Chemiczny chichot - www.youtubee.com

Fizyka:

Bardzo proszę o przeczytanie z podręcznika dwóch tematów i zrobienie w zeszycie notatek do tych lekcji:
1. Swobodne spadanie ciał. - str. 174-177.
2. Siła tarcia. – str. 183 – 188.


Geografia:

1. Przeczytać tekst z podręcznika ze strony 134-137: „Zmiany w polskim przemyśle”.
2. Udzielić pisemnej odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym na polecenie 3 w podręczniku strona 137.
3. Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń strony 84-85.
 

Plastyka:

1. Wykonać (dopracować) prezentację multimedialną projektu edukacyjnego „Rabka – Zdrój miastem sztuki?
    Poznajemy twórczość rabczańskich artystów”.
    Osoby, które dotychczas nie zebrały materiałów do projektu, wykonują swoje zadania tylko w oparciu o 
    informacje dostępne w internecie i publikacje książkowe. Członkowie grup kontaktują się wyłącznie drogą   
    elektroniczną.
2. Wykonać dowolną techniką wielkanocną kartkę świąteczną.

Religia:

- Opracować tematy z podręcznika str. 63 – 77.

WF

Zapraszam na ćwiczenia:

1. https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit

 

>> powrót <<

Klasa VIII


j. polski:

- Powtórzyć wiadomości ze słowotwórstwa – podręcznik str. 254-258; uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 54-57.
- Zapoznać się z tematem: ,,Odmiana imion, nazwisk i miejscowości” – podręcznik str. 288-294; uzupełnić zeszyt ćwiczeń str.58-64.
- Przeczytać opowiadanie S. Mrożka pt. ,,Artysta” – podręcznik str. 232; wykonać pisemnie do zeszytu zadania: 1, 6 ze str. 232 i 233.
- Napisać opowiadanie twórcze (minimum 200 wyrazów) na wskazany temat:
,,Wyobraź sobie, że znalazłeś się w świecie przedstawionym wybranej lektury obowiązkowej. Wraz z bohaterami przeżywasz niesamowite przygody – opowiedz o nich”. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz ten utwór literacki. /PRACA ZOSTANIE OCENIONA!/
- Zapoznać się z tematem: ,,Przemówienie” – podręcznik str. 161-165; uzupełnij zeszyt ćwiczeń str.91-96. Napisać tekst przemówienia ( minimum 200 wyrazów) na wybrany temat, który pojawił się w ćwiczeniach w podręczniku na str. 165. / PRACA ZOSTANIE OCENIONA!/
- W ramach treningu przed egzaminem rozwiązywać zadania egzaminacyjne z arkuszy umieszczonych na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
- Przeczytać lekturę uzupełniającą ,,Dywizjon 303” A. Fiedlera.

j. angielski:

1. Powtórka gramatyki strona 126 – 130
2. Do zeszytu wpisać po 1 wybranym ćwiczeniu z każdego działu (razem 10 ćwiczeń).


j. niemiecki:

Rozdział 6 "MeinLieblingsplatz"- dom i mieszkanie":
- pomieszczenia w domu
- meble w domu
- słownictwo związane z położeniem domu i mieszkania
- przyimki miejsca: in, auf, an, hinter, über, vor, unter, neben, zwischen z celownikiem i biernikiem
- tabelka przypadków Mianownik, Celownik i Biernik
- opis gdzie się jaki przedmiot znajduje i gdzie go kładę
- odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym
- opis pokoju (w zeszycie) w 10 zdaniach

Historia:

Podręcznik – temat:
1. Początki opozycji demokratycznej w Polsce.
Zagadnienia:
- Jakie były przyczyny protestów w Polsce w czerwcu 1976 r.?
- Jakie były skutki protestów z czerwca 1976 r.?
- Jak powstała i działała opozycja demokratyczna w Polsce?
- Jaki był wpływ wyboru Karola Wojtyły na papieża na sytuację w Polsce?

Wiedza o społeczeństwie:

Temat: Sejm i Senat. – przeczytać, zapisać w zeszycie:
1. Struktura i funkcjonowanie parlamentu.
2. Kompetencje Sejmu i Senatu.
3. Zasady wyborów do Sejmu i Senatu.
4. Jak uchwala się ustawę.
Ćwiczenia: (pisemnie w zeszycie) – 2,3,4,5,7,8,9, str. 138 – 139.
Temat: Prezydent i Rada Ministrów. – przeczytać, zapisać w zeszycie:
1. Prezydent
a) Sposób powoływania
b) Kompetencje Prezydenta
2. Rada Ministrów.
a) Procedura tworzenia rządu
b) Zadania i kompetencje rządu.
3. Współdziałanie Rady Ministrów i Prezydenta.
Ćwiczenia: (pisemnie w zeszycie) – 2,3,5,7,10,11,13.

Geografia:

1. Przeczytać tekst z podręcznika strony 116-121 „W Amazonii”.
2. Udzielić pisemnej odpowiedzi w zeszycie przedmiotowym na punkt 1 podręcznik strona 121
3. Wykonać zadania ze stron 53-56 zeszytu ćwiczeń.

Fizyka:

Bardzo proszę przeczytać z podręcznika temat nr 21 "Światło i jego własności" oraz temat nr 22 "Zjawisko cienia i półcienia" (strona 212 - 222) oraz zrobić notatkę w zeszycie. Ponadto proszę powtórzyć z klasy VII wiadomości o ruchu jednostajnym prostoliniowym, prędkości w ruchu jednostajnym i prędkości średniej.

Matematyka:

Podręcznik strona 155 od zadania 5 do 11
Strona 156 Czy już umiem?
Strona 143 Przeanalizować 4 przykłady z książki 1, 2.1, 2.2, 3
Strona 147 od zadania 1 do zadania 6
Strona 157 Zestaw I
Repetytorium strona 176 – arkusz egzaminacyjny


Biologia:


1. Nieantagonistyczne zależności między gatunkami.
2. Czym jest ekosystem?

Chemia:

1. Związki węgla z wodorem - utrwalenie wiadomości - str. w podręczniku,
2. Ciekawostki - strona internetowa Chemiczny chichot - www.youtubee.com.

Religia:

1 Wypisać rodzaje modlitwy oraz postawy modlitewne
2 Sakramenty – nauczyć się i wypisać słowa i znaki towarzyszące tym sakramentom
3 Symbole Ducha Świętego i działanie w kościele
 

WF

Zapraszam na ćwiczenia:

1. https://docs.google.com/document/d/1ioKPq0j-XcaeevqAI7NLZ8ZQPFmiyNBkHdEhzoAry70/edit

 

 

Ministerstwo Edukacji Narodowej - podaje informacje dla 8-klasistów



Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów.

Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania!

Zapraszamy od 16.03 na http://www.cke.gov.pl 

 

>> powrót <<